Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Århus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Egon Krogsgaard
Mangler en ID til disse to billeder. (Læst 960 gange) Postet d. 07-09-09 kl. 23:07
Jeg har en meget lille edderkop siddende nede i mange af mine bromeliaer i mine regnskovsterrarier. Selvom den ér meget lille, kan jeg jo godt frygte, at den kan gøre skade på terrariets andre beboere.

Jeg blev opmærksom på de mange hvide "kugler" der pludselig hang i store mængder derinde, og så fik jeg øje på den lille fyr. Her er den til aften fotograferet på mine fingre. Den er fuldvoksen i denne størrelse.

Mangler en ID til disse to billeder. (Jeg har en meget lille edderkop siddende nede i mange af mine bromeliaer i mine regnskovsterrarier. )
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#1 Kommentar postet d. 07-09-09 kl. 23:08. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Jeg frygtede i begyndelsen, at kuglerne var ægspind, men efter at have set en bananflue gå i nettet, og blive indviklet i spind til en lignende kugle på kort tid, så åndede jeg lettet op igen. Ellers var de godt nok produktive, de små.

Her kan de mange kugler ses rundt omkring edderkoppen i et glas, jeg havde stående derinde.

Mangler en ID til disse to billeder. (Jeg frygtede i begyndelsen, at kuglerne var ægspind, men efter at have set en bananflue gå i nettet,)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 800)
Besvar | Kommentér

Lars Lind

Svaraktivitet:

(604)
#2 Svar postet d. 15-09-09 kl. 15:48. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Jeg tror, at det er en gonatium rubens. Tror!!!

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#3 Kommentar postet d. 16-09-09 kl. 00:08. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Den foreslåede er da i den rigtige størrelse, men, jeg skal lige have kikket lidt flere billeder af denne art på nettet, før jeg bestemmer mig for, om flaget går op! Umiddelbart ser det ikke ud til, at den foreslåede har den sorte plet bagerst. Ligeledes synes jeg, at forkroppen er for stor på den foreslåede, ikke mørk nok, og så er bagkroppen for lille. Så, jeg vender lige tilbage, når jeg har fået tid til at studere lidt flere billeder af den. Jeg sætter lige et billede mere ind, der kan pletten måske bedre ses. Men, benene er i den rigtige farve på Gonatium rubens.

Men, tak fordi du har været igang med at lede.

Mangler en ID til disse to billeder. (Den foreslåede er da i den rigtige størrelse, men, jeg skal lige have kikket lidt flere billeder af )
Foto: Egon Krogsgaard
Klik på billedet for original størrelse (802 x 802)
Besvar | Kommentér

Lars Lind

Svaraktivitet:

(604)
#4 Svar postet d. 16-09-09 kl. 22:22. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Ok det nye billede viser jo noget helt andet, så hvad med sorthaleedderkop, ostearius melanopygius. DEn er vist ganske sjælden, altså hvis det er den. Lissner ved alt om den sorthalede.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#5 Kommentar postet d. 19-09-09 kl. 09:00. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Tak for hjælpen.

Jeg forsøgte at sætte et billede mere ind et par gange, da jeg fik dit svar, men, det ville ikke lykkes, så jeg opgav at få dig svaret i tråden. Man kan åbenbart ikke sætte flere billeder ind, når først man har accepteret et svar.

Der er vist ikke nogen tvivl om, at det er den rigtige art, du nu fandt til mig. Så skal jeg bare lige finde ud af, om den kan skade de andre beboere i terrarierne, med sin gift.

Besvar | Kommentér

Jørgen Lissner
#6 Kommentar postet d. 27-11-13 kl. 13:49. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Hej

Sorthale edderkop er det rigtig nok. Jeg havde den i min kompostbeholder et par år men så forsvandt den igen.

Mvh Jørgen Lissner

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#7 Kommentar postet d. 27-11-13 kl. 15:09. Emne: Mangler en ID til disse to billeder.
Hvis du savner dens små hvide kugler i kompostbeholderen, så har jeg den stadigvæk i mine farvefrø-terarier.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator