Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. juni 2006

Middelhavsmåge (Larus Michahelli)

Hej...

Jeg bor i Syd Spanien og forleden aften fandt jeg en fuldvoksen unge af ovennævnte art, på gaden og med en "dårlig vinge".

Da jeg ikke har nogen somhelst ornitologisk viden, har jeg fundet ud af hvad art der er tale om samt at det er en vinter/sommerdragt.

Nu beder jeg om hjælp til at redde dette dyr gennem Jer. Der er ikke noget brækket i vingen men tale om en forstuvning.

Jeg har nu, på 4 døgn, mågeungen gående på terrassen og må konstant hjælpe den med at drikke og spise ?

Dette undrer mig meget, det virker som om den er totalt hjælpeløs uanset tørst og sult og skal hele tiden hjælpes.

Det er største problem er at få den til at spise. Jeg har prøvet med rejer, blæksprutte samt dybfrossen laks. Alt uden interesse.

Den eneste måde jeg kan få den til spise lidt er ved at tage den under armen og presse maden mod næbbet, dette under højlydte protester samt forsvarsangreb mod fingrer og hånd.

Alt dette undrer mig meget da den ikke er særlig sky men nærmest nysgerrig.

Jeg takker af hele mit hjerte hvis et medlem i foreningen kan give mig et godt råd til at få fuglen til at spise da jeg ret sikker på at den vil kunne flyve ud i friheden i løbet af kort tid. men uden føde synes jeg det hele ser lidt sort ud. Den kan vel ikke leve af vand alene?

Jeg håber at een af jer kan svare mig hurtigt da i dag er 4. døgn.


De senest indberettede arter i Naturbasen: