Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. oktober 2009

Hvilken rovfugl er dette?

Hej med jer herinde.

Nu har jeg ikke gjort meget i at fotograferer fugle, men aligevel har jeg kikket meget efter et par stykker vi har i vores naturområde i tarp (Esbjerg N) den ene er den her på billedet, måske en musvåge eller måske en falk, håber at der er en her der kan kende den, trods det lidt dårlig billede, det er taget med mit gammel konica/minolta z3 på 12* zoom, ved godt det er ikke det bedste, men var det eneste jeg havde med den dag.

Jeg er også på jagt efter en fiskehejer, der er set nede omkring vores sø, er det rigtig at den er bedst at fange om morgen?

Så håber jeg der vil komme nogle til vores foderbrædt,har desvære kun set skader der endnu, men de stjæler hele kuglerne og flyver afsted med dem, håber der snar vil komme nogle af de små fugle.

Så hvis der er nogle der også har tips til at få skudt nogle bilder af fiskehejeren og hvordan jeg får små fugle eller egern i mit foderbrædt, vil jeg gerne høre.

Mvh. Torben Bach.


Foto: Torben Bach

De senest indberettede arter i Naturbasen: