Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. november 2009

SFL områder og tilskud til "pleje af græs- og naturarealer"

Hej

Er der nogen der kan undrede dette for mig. I forbindelse med studiet står jeg med en "forvaltningscase" af et fredet område, som jeg er lidt uklar på.

Området er i 90´erne udpeget som fredet og udgør strandeng. Området er også et SFL-område og beliggende ud til Mariager Fjord. Det vides at der til dato er "pleje af græs- og natur-tilskud" (tidligere MVJ-aftale). Hvad det angår denne aftale så forløber den over en 5-årig periode. Kan en sådan aftale godt fornyes i efterfølgende perioder?. Har ellers en idé om at det kun måtte være a´ en gang. Forpagter af arealet har i sin tid ved fredning modtaget en klækkelig erstatning/kompensation og derfor jeg spørger om MVJ a´ flere gange er berettiget, men også fordi at plejen foregår fra kommunens side og med deres kvæg.

Mvh Danny


De senest indberettede arter i Naturbasen: