Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. juli 2006

Er Blå Iris stadig på Vestamager ?

Ja, jeg har ikke selv haft mulighed for at se efter, men det kunne være rart at vide. Den står et stykke SV for Naturcentret på begge sider af en grøft i en stor kreaturgræsning. - Den må være afblomstret nu, men bladene må være til at se, med mindre køerne har ædt dem.

Er der ikke en eller anden, der har lyst og mulighed for at gå ind og se efter?

Vedkommende skal selvfølgelig have de nødvendige tilladelser fra Jægersborg Skovdistrikt og landmanden der har kreaturer i indhegningen - samt "bombekursus", d.v.s. have været på det kursus som militæret afholder for folk, der må færdes uden for de ammunitionsrensede arealer på Vestanager. Og i øvrigt være en natur- og miljøbevidst person med etikken i orden.

Vedkommende kan evt. kontakte mig om nærmere oplysninger om planten. Færdslen sker på egen risiko m.h.t. kreaturer m.v.

Sidst jeg var derinde for 5-7 år siden var der af størrelsesordenen 150 skud, hvoraf ca. halvdelen havde blomster.

M.v.h.

Poul Evald


De senest indberettede arter i Naturbasen: