Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. december 2009

Canon 500D med kraftige zoom-linser

Jeg bruger en farligt masse tid på at se på kameraer og læse kritik af dem på nettet. Ind imellem køber jeg et, men jeg har stort set aldrig budget til det, jeg helst vil have.

Nu skal det være slut. Jeg vil have noget, som rykker. Og er faldet over følgende:

cgi.ebay.com...eBayISAPI.dll...

Det er her helt åbenlyst de medfølgende linser, der er det interessante, prisen taget i betragtning. De fleste er givetvis ikke fra Canon selv. Jeg prøver at finde ud af, hvem der har lavet dem.

Bemærk, at der er 10+ eksemplarer til salg, så jeg risikerer ikke så meget ved at gøre opmærksom på siden.

Jeg er interesseret i enhver form for kommentarer. Jeg bruger meget tid på både fugle og flora og har bevæget mig fra observering mod fotografering. Nyder det meget og vil gerne have udstyr, der reagerer hurtigt og pålideligt.

Jeg kan se, at en del af jer bruger Canon 500D - eller i hvert fald har overvejet det - og vil hellere søge kritik her på stedet end på kritik-sites med fokus på, om videoen kan alt det, den skal kunne, eller om LCD-skærmen er 2,7 eller 3 tommer.

Jeg er interesseret i hurtig og pålidelig autofokus (fuglefotografer véd hvorfor), selv om mange billeder vil blive taget med manuel fokus. De fleste af de medfølgende linser fungerer muligvis ikke med AF alligevel.

Kameraet må ikke larme for meget, og hvis der er et sort/hvid-modus er det fint. Det er der formentligt ikke; jeg kan ikke finde det i beskrivelserne, så hvis nogen kan oplyse, ville det glæde mig.

Kommentarer til linserne og måske til filtrene modtages også gerne.

Alt det blandede isenkram sidst i annoncen interesserer mig ikke så farligt, ud over trefoden. Tror jeg er mere til monopod, men også her hører jeg gerne.

Venlig hilsen

Laura West

De senest indberettede arter i Naturbasen: