Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. december 2009

Hvilket billede til galleriet?

Jeg er en dårlig fotograf. De få halvgode billeder, jeg i tidens løb har haft held til at tage, viser ikke noget, der ikke er set mindst lige så godt på andre billeder i galleriet. Min selvkritik har derfor forbudt mig at uploade billeder til galleriet... indtil nu!

Nu er der jo kommet øget fokus på de forskellige billedkategorier, og i det lys er nogle af mine dårlige billeder måske alligevel ikke helt uinteressante.

I galleriet er der ca. 70 billeder af markfirben. Ingen af dem viser nogen synderligt interessant adfærd. Derfor er selv et dårligt parringsbillede måske værd at uploade.

Jeg kan bare ikke beslutte mig for, hvilken version der er den mindst ringe. Vil I hjælpe mig med input?

Billede 1: s300.photobucket.com......

Billede 2: s300.photobucket.com......

Billede 2, beskåret: s300.photobucket.com......

Jeg har valgt at linke til billederne fremfor at indsætte dem direkte, fordi jeg - fototeknisk imbecil, som jeg jo er - heller ikke har fået ulejliget mig selv med at lære efterbehandling på et niveau, der gør det muligt at klemme noget brugbart ned på 75 kB.

Synspunkter i retning af, at de, adfærdsdokumenterende som de er, dog alle er af så ringe kvalitet, at vi burde holde galleriet fri for den slags, ikke mindst eftersom det jo er ganske almindelig adfærd hos en ganske almindelig art, så det da er værd at vente og håbe på noget bedre, modtages også gerne.

De senest indberettede arter i Naturbasen: