Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. februar 2010

Hvilke muligheder for bevarelse "af min lille plet", når jeg er væk....

Som det nok er mange bekendt, er "min lille plet" -ca 1,5 tønder land de sidste 6 år blevet hjemsted for hundredevis af Kødfarvet Gøgeurt og fra 2 ekspl. til over 50 ekspl. af Purpur-Gøgeurt.

Vi er her jo ikke evigt -men at sidde i himmelen og se en griseavler eller anden med helvedesmaskiner fjerne træer og Pil...(de sidste måtte nu godt komme væk....)fræse det dejlige fristed for planter og dyr til " en gyllebefængt "bølgende" korn/eller majsmark, er mig en kilde til voksende

frustration.

Kan jeg få den fredet for tid og evighed,- kan jeg skænke den til Danmarks Naturfredningsforening eller hvad er der af muligheder.

(min øvrige 5-6 tønder land er de næste 4 år udlejet -lagt ud i græs.Tanken var derefter, at dette også skulle være "natur")

Således skulle næste hold herude (vi har boet her i 32 år -jeg har avlet kartofler i mange år til det halve Nordjylland -nu kun til familien)være naturinteresserede købere.Nævnes, at der er landbrugspligt og bopælspligt.

Jeg skal bæres herfra -men tanken om fortsat natur ville gøre "den bæring"

acceptabel....

Er der nogen, der kan se nogle muligheder....§3 osv eller.....

Mvh.

Per



Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: