Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

3. februar 2010

Musvågen er sulten.

Gennem længere tid har jeg obset en musvåge der dagligt gennemsøger byen.

I dag blev det helt vildt. Den har de seneste dage forsøgt sig i min lille have, hvor jeg fodrer ret meget til glæde for trivialarterne og en enkelt silkehale.

I dag slog den ned på en solsort, det mislykkedes og den fortsatte mod nord hvor den satte sig til hvile i topen af et bøgtræ. Hmm, jeg fulgte den i kikkerten og den lettede efter 5 minutter, træk væk men jeg kunne følge den i kikkerten og oplevede således at den træk mod syd, og pludselig så jeg den satte kursen mod min have, svævende og stigende i hastighed. Mig ned i køkkenet, udsigten til min have hvor jeg fodrer, og jo der kom den, uden at fange noget men satte sig i et af mine to store grantræer. Kameraet frem men desværre for sent.

Dette gentog sig tre gange inden for en time, det er da lidt vildt eller hva´?

Skøn oplevelse.

Min grund er kun på 740 kvadratmeter, jeg talte i dag 11 solsorte på grunden, og så en musvåge, midt inde i byen.

Tja, vil som bare dele oplevelsen med dem som finder interesse heri.

Mvh. Bent som skal ud og holde øje med musvågen.

De senest indberettede arter i Naturbasen: