Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. marts 2010

Ny bog: NÅLETRÆER i Danmark og Norden

Dansk Dendrologisk Forening og Natur og Ungdom har i samarbejde udgivet en fin, lille 150-siders bestemmelseshåndbog om ”Nåletræer i Danmark og Norden”.

Prøvesider i PDF-format kan downloades på DDF’s hjemmeside www.dendron.dk/, hvorfra bogen også kan bestilles til den fordelagtige pris på kr. 75,- (plus evt. kr. 50,50 til porto). Bogen er udgivet med økonomisk støtte fra Aage V. Jensens Fonde og Friluftsrådets tips- og lottomidler til friluftslivet.

Jeg har modtaget bogen i dag og min første vurdering er ganske positiv; bogen er udstyret med illustrerede nøgler og har omtaler og (som oftest) fine fotos af ca. 60 arter og underarter af nåletræer. Jeg har ikke prøvet bogen (eller CD-ROM’men) i praksis endnu, men selv et forår der lader vente på sig skulle jo ikke forhindre en nåletræfokuseret ekskursion inden længe.

Værket er forfattet af Knud Ib Christensen, der er en af landets fremmeste vedplante-kendere.

Mvh

Lars Jørgen

(PS: Jeg beklager, hvis jeg skulle have overset, at bogen tidligere har været omtalt/anmeldt her på F&N 8-))


De senest indberettede arter i Naturbasen: