Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. marts 2010

Hvilken ørn

På vor nyligt overståede ørne-/ferietur til Skåne faldt vejen selvfølgelig forbi Malmø (det er jo næsten Danmark) nærmere betegnet SØ for, hvor jeg via SKOF`s hjemmeside har fulgt med i obs. af "deres" steppeørn. Nu var det en ferie, hvor jeg måtte lade de "rigtige" objektiver blive hjemme og kun have feriekittet med (sigma 18-200)Derfor er min dogmeoptagelse måske ikke noget at skrive hjem om, men som dok. er det vel ok, selvom beskæringen pga. flyvehøjden nok er lidt voldsom.

Jeg er meget i tvivl, og så alligevel ikke: jeg synes at halen er for kort til steppeørn, og måske også farven på denne. Men af og til når ørnen samlede halefjerene fik selve halen et noget mørkere look. Jeg hælder måske mere til en havørn 2 eller 2K. Nu ville man jo godt have krydset for den her Steppeørn, men selvfølgelig skal man jo være sikker ..... og det bliver man her på siden hvor nørder og andet godtfolk holder til.

Så jeg håber på en anden bestemmelse end min umiddelbare...er der et bud??


Foto: Ørn....

De senest indberettede arter i Naturbasen: