Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. april 2010

Er mit hukommelseskort for langsomt??

Hej!

Jeg har et Canon IXUS 100 IS, som jeg bruger til fulgefotografering. Jeg har dog et lille problem. Jeg kan bedst lide at tage nærbilleder af fugle i bevægelse, altså flyvende fugle, og det skal helst være så close som muligt. Det er rigtig svært at få et close-up billede af en fugl i bevægelse, og når jeg endelig får ét så ærgre det mig at billedet ikke er 100% klart, det er som om fuglen stadig er i bevægelse på billedet, altså helt uklar.

Jeg har forsøgt en masse forskellige ting for at udbedre dette, men intet har hjulpet. Jeg har nu fundet ud af, at man kan få SD kort i forskellige hastigheder. Kan det være det der er problemet, at billedet simpelthen ikke bliver taget hurtigt nok pga. manglende hastighed på SD kortet?

Hvis det er tilfældet kan I så fortælle mig hvilket af disse SD kort der ville være bedst - det må selvfølgelig gerne være så billigt som muligt. Jeg plejer at handle her: www.hukommelseskortet.dk...sdkort-39c1 ...

De senest indberettede arter i Naturbasen: