Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. maj 2010

Natugle

Jeg har en beboet uglerede lige uden for vinduet og er så heldig at kunne følge en del med i deres færden - sidste år så jeg dog kun en unge.

I år er de voksne meget aktive - her i dag har jeg set en af dem forlade reden 13.38 og ca. 1/2 time senere sad der en af dem på en gren ved siden af redekassen, som sidder ret frit i et birketræ. I kløerne havde den en sort fugl, som virkede større end en solsort - nærmest som en allike. Er det ikke usædvanligt at de tager så store fugle?

Fuglen blev ikke bragt ind i reden - uglen fløj ind i de mere tætte træer med den.

En så stor aktivitet midt på dagen er vel heller ikke så almindeligt? Jeg gætter på, at der er mere end en unge i år ;-)

Vi har overvejet et webkamera i reden til næste år - opholder uglen sig i redekassen uden for yngletiden?

Venlig hilsen

Bente

De senest indberettede arter i Naturbasen: