Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. maj 2010

Sort egern opretholder fotoforbud !



Jeg går en god lang morgentur (nej,formiddagstur)med een af hundene i skoven hver dag.

For ca. 3 uger siden markerede hunden et eller andet i grantykningen og lidt længere fremme så jeg et egern pile op ad stammen.

Lidt tættere på, så jeg det var et sort egern, der sad og gloede på mig. Jeg har ikke kamera med, når jeg går med hund. Han er lidt for ivrig.

Det samme har siden gentaget sig et par gange. Hunden viser der er noget i luften. Han er faktisk en lidt tøset elghund som ind imellem hellere vil stille egern under jagten. De hverken skubber eller sparken som elgen.

Igen idag, samme sted piler egernet op i træet. Jeg standser og får nogenlunde ro på hunden og pokkerme om der ikke er to flotte sorte egern.Det ene lidt mere grå på ryggen og lidt mindre.

Jeg suser hjem med hund og fiser endnu engang tilbage med kameraet og... selvfølgelig ingen egern, men jeg så tydeligt for mig et skilt :

FOTOFORBUD vh SORTE EGERN

De senest indberettede arter i Naturbasen: