Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. maj 2010

en lille hitorie om min oplevelse om Nattergalen

I går var ejg en tur nede i engen, jeg havde taget mit kamera med, som jeg prøver på at finde udad. Så jeg gik rundt dernede og lyttede til fuglesang og navnlig Nattergalene sang, så det var en hel lyst. Som jeg kom længere ned i engen, kunnne jeg høre en Nattergal tæt på inde i den lille skov, og jeg tænkte, gad vide om jeg kan få øje på den. Og fjols som jeg var, havde jeg ikke tændt kameraet, for lige pludselig kom den frem og sad på en gren og sang, jeg tænkte, bliv nu siddende bare lidt endnu. den var nu egenligt talt flink mod mig, den sad netop så længe, indtil jeg var klar. Og så fløj den, jeg kunne næsten fornemme den "latter". Og jeg havde det ligesom Anders And, i den film hvor han skal fotografere en fugl som bare ikke vil sidde stille.

Okay, jeg fik da fornøjelsen af at se Nattergalen, og jeg skal nok få lært at have kameraet tændt.


De senest indberettede arter i Naturbasen: