Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. maj 2010

Det burde være umuligt!

Tråden hedder "Dagens naturoplevelse"m men historien er fra igår,og burde hedde "Årets oplevelse i naturen" :-)

Sidste år tabte jeg øjestykket på mit ene kamera,og jeg regnede bare med at det var gledet af i bilen. Efter at have endevendt den,måtte jeg indse at det var bortkommet:-(

Igår var jeg ude på et af kummunens områder,der ligger helt natur,med højt vissent græs og begyndende selvsåning af el og pil.Der var ret godt med småkryb sidste år,så jeg ville se om der var kommet noget nu.

Ca. 100m inde i terrænet,stoppede jeg og lyttede til en nattergal,der var tæt på i et hegn.

Tilfældigt kiggede jeg ned i de høje græs,og der skimtede jeg noget sort,i bunden af græsset.

Jeg gravede det frem,og DET VAR ØJESTYKKET !!!!

Det lyder som en rigtig "historie", men det er ikk engang løwn. Så fremover spiller jeg lotto ;-)


Foto: Sv.O.

De senest indberettede arter i Naturbasen: