Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. maj 2010

ID af Sommerfuglemyg?

Hej,

Uden at kende en dyt til sommerfuglemyg (Psychodidae) faldt jeg lige over tråden her: www.fugleognatur.dk...show_message

Er der evt. tovinge-kyndige, der kunne bistå yderligere i retning af en afklaring af ID for trådens kræ?

En anden ting er, at jeg i hvert fald selv synes, at de sommerfuglemyg, der er fordelt fotos/obs af på F&N''s få oprettede "artskategorier" indenfor gruppen, faktisk tit ser meget forskellige ud indenfor de enkelte af disse kategorier (nuvel, Psychoda sp. kan selvfølgelig også indebære en del arter). Det gør, at jeg bliver lidt usikker på, om de virkelig altid er anbragt i ret kategori. Synspunkter herom fra mere dipter-/Psychodidae-kyndige er meget velkomne :-).

Har foreløbigt oprettet "Sommerfuglemyg, ubest." til evt. at opfange obser/fotos uden sikker ID.

mvh MH

De senest indberettede arter i Naturbasen: