Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. august 2006

Stativ til amatørfotograf + lidt hjælp

Hejsa

Jeg mangler et stativ til mit Canon EOS 30D, som jeg iøvrigt er enormt glad for. Jeg tager primært macrobilleder. Jeg har kigget på adskillige sider, men jeg har ikke den fjerneste idé om, hvilket mærke, der er godt og hvor stort det skal være osv. Dog skal det ikke være noget avanceret, det skal bare være så jeg kan tage nogle ordentlige macrobilleder.

Et andet spørgsmål og det hører sikkert til i virkelig amatør-enden herinde, men jeg skal jo starte et sted. Når jeg tager macrobilleder, er det kun lige emkring 1-2 mm i dybden af billedet der bliver skarpt, så hvis jeg f.eks. tager et billede af en akeleje, der er 5-8 cm dyb, så får jeg kun lige det forreste af blomsten skarp, resten bliver meget uskarpt. Jeg har indtil videre kunnet finde ud af, det nok er noget med blænden? Hvad skal jeg ændre? Jeg har en 60mm Macro linse fra Canon.

Link til et billede jeg har taget:

www.fugleognatur.dk/gallery...

Link til et billede der ser ud som jeg gerne vil have det:

www.fugleognatur.dk/gallery...

De senest indberettede arter i Naturbasen: