Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. maj 2010

Er jeg blevet en fuglenørd ?

For en 3-4 år siden begyndte jeg for sjov at finde ud af hvad det egentlig var for fugle jeg så i haven og notere navnene ned. Altså dem jeg med sikkerhed kunne genkende godt hjulpet af politikens fuglebog og internet.

Nu er folk begyndt at smile let overbærende når jeg begejstret fortæller at nu har jeg observeret den og den fugl fra min have.

Det sker også når jeg har passagerer i bilen, og skiven med fuglestemmer er i afspilleren, at de ikke bare smiler men ligefrem griner lidt smøret over mit "musikvalg".

Jeg bor tæt på Roskilde fjord og har Værebro å i baghaven. Det er jo nok en af årsagerne til at jeg har et observationstal på 61 forskellige fuglearter kun set fra min have.

Kærsangeren kom katten godt nok hjem med, og gransangeren måtte jeg identifisere på sangen, men det tæller da med i statistikken.

Havørn, hortulan, jernspurv, trane osv, og i sidste uge 2 nye med et kvarters mellemrum. Snespurv hanfugl, og rødstjert hunfugl. Uh ha dejlig dag

Jeg tror jeg selv kender svaret, jeg ER blevet en fuglenørd

mvh


De senest indberettede arter i Naturbasen: