Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. maj 2010

Sort fugl med blå øjne?

For et par år siden besøgte min familie og jeg Danfoss universe hvor jeg så en besynderlig fugl, og den har jeg undret mig over siden, og nu vil jeg høre om en herinde kan hjælpe. Den fløj desværre inden jeg nåede at finde kameraet frem.

Fuglen var sort, på størrelse med en solsort, lidt større måske. Den havde en orange ring om øjet, og selve øjet var blåt, en næsten tyrkisfarvet blå. Den sad i et stort buskads midt i parken, og virkede ikke specielt sky, men der var dog ikke mange mennesker den dag.

Jeg er godt klar over at beskrivelsen, ud over de blå øjne, minder om en solsort, og det kan det da også have været, måske var der bare sket en genetisk fejl.

Jeg har tænkt over om det kan være en trækfugl, men har ikke kunnet finde nogle fugle med blå øjne overhovedet.

Jeg kan desværre ikke huske præcist hvornår turen var, men jeg mener at det var i forsommeren.

Håber der er nogen der har et bud på hvad jeg så:)

MVH. Louise

De senest indberettede arter i Naturbasen: