Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. august 2006

Lige ved og næsten - køb af nyt kamera

Så er det ved at være oppe over - jeg skal (langt om længe) snart have et nyt kamera! :-)

Jeg har ellers længe sagt, at mit nye kamera ville blive Nikon D70 (nu hedder det så D70s), men nu har jeg forelsket mig i Nikon D80, som udkommer i næste måned. Jeg er næsten 100% sikker på, at det bliver den. I forvejen har jeg blot min 4 år gamle Nikon Coolpix 5700, og vil gerne have et kamera der kan en hel del mere! Men er der nogle af jer derude, der kan rådgive mig lidt... Altså, ville det være tåbeligt for en amatør som jeg, at købe D80'eren, og er D70s virkelig så imponerende meget bedre end CP 5700??? Det ville jo være en anelse tåbeligt, at bruge de ekstra penge, hvis det ikke er nødvendigt.

Jeg har også kigget lidt på objektiver, og selv om jeg er overbevist om, at Nikons egne modeller er de bedste, vil jeg til en start begynde med de lidt "skrabede" modeller.

Som makro-objektiv har jeg tænkt på enten Sigma AF 105 f/2.8 EX DG Macro, eller Tamron SP AF 90 f/2.8 Di Macro 1:1 - men hvad er bedst?

Desuden har jeg også tænkt mig at købe Sigma AF 70/300 f/4.0-5.6 APO DG Mac. -men er det noget værre hø? Den koster jo kun omkring 2000 kr.!

Disse objektiver dækker naturligvis ikke mit fulde behov, men det er omtrent hvad det kan blive til - til en start. Og så vil jeg ellers spare lidt mere sammen, så jeg kan få råd til nogle finere objektiver senere hen!!

Hvis I har links til egne eller andres billeder, taget med ovenstående objektiver, må I meget gerne komme med dem! :-)

Venlig hilsen

Hanne


De senest indberettede arter i Naturbasen: