Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. juni 2010

dværgørn??

For et øjeblik siden blev jeg her på forposten mød øst på Jungshoved opmærksom på 2 rovfugle utroligt højt oppe cirklende, legende, umiddelbart lignede de ikke hvepsevåge, som var min første indskydelse. jeg kunne ane at der var en lys og en mørk. JEg for ind efter kikkerten, og de var selvfølgelig væk, da jeg kom ud. JEg stod derfor lidt og stirrede op i himlen og spluselig kommer en tredie som en lille prik glidende ud bag en sky fra øst. Den var meget højt oppe , > 1 km, og selv i kikkerten, 10x, var det kun mulligt at konstatere, at den virkede ensartet mørk og at den fortsatte sit ørneagtige glid op mod vindretningen ved landjorden mod vest indtil den forsvandt mod vest.

Mit GÆT er dværgørn, fordi den passer perfekt på silhouetten, og indlægget her er mest ment som en opfordring til at kigge op i luften længere vestpå.

De senest indberettede arter i Naturbasen: