Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. juli 2010

Ubekendt pilebusk - er det monstro en flettepil?

Denne slags pil har jeg set et par gange før, men aldrig fundet ud af, hvad hedder. Tilsyneladende kan den selvså, så det er muligvis en spontan bastard, men forhåbentlig bare en relativt nyindført art. Har aldrig set raklerne.

Den minder mig om en smalbladet udgave af Selje-Pil, men det er det ikke! Det er heller ikke den almindelige bastard imellem Selje-pil og Bånd-Pil, dén der er kendt som Lancet-Pil på dansk. Hvad er der så af muligheder?

Dette her krat stod som selvsået på et ruderat i det nordlige Ringkøbing. Men jeg mener at have samlet den selvsamme slags i selvsået ungt pilekrat, både ved et overskylsbassin på Als og i et skovrejsningsområde på Langeland. Samt vistnok osse som rodskudsopvækst i Frilandsmuseet i Sorgenfri. Det var evt. en Laurbær-Pil?

Men hvad er det dog for noget her på billedet?

hilsen fra HENRY


Foto: Henry Nielsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: