Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juli 2010

Gårdagens naturoplevelse i Frederikshåb plantage og den nærliggende Randbøl Hede.

Jeg føler trang til at dele gårsdagens oplevelser med jer.

Søndag den 18. juni var den sidste feriedag for min mand og mig. Vi har ”kratlusket” en del i vores ferie og oplevet mange fine ting, men turen i går var dog ekstraordinær god.

Vi ankom tidligt til p-pladsen ved Frederikshåb plantage, efter at vi fra vejen havde set to Regnspover. Vi havde ikke gået mere end 50 meter før vi mødte den første (af hvad der skulle vise sig at være én af mange) Rødrygget tornskade. Tornskaden har af en eller anden grund været en favorit i vores familie, vi have indtil i går kun set den én gang i DK og meget sjældent i udlandet. Det var en stor oplevelse som jeg desværre ikke kan dele med jer, jeg har desværre næsten fastmonteret min 105mm macro på kameraet så fotoet lader en del tilbage at ønske, men det sådan en dejlig fugl at jeg syntes I skulle se den alligevel.



Foto: Marianne Graversen

De senest indberettede arter i Naturbasen: