Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. august 2010

Ny idé : Den kommende måneds natsommerfugle

Når man bladrer rundt i den store bog "Danmarks sommerfugle" for at lede efter en ugle eller måler, som lige er dukket op, så er det svært at finde ud af, hvilke der er sandsynlighed for lige nu. Det kunne være en fin idé med f.eks. en artikel om de forskellige måneders forventelige fund. Det ville også hjælpe på mange spørgsmål om de samme arter, at der var noget at henvise til :-)

Ideen opstod i går aftes, da jeg brugte en time på at lede efter en ugle, som sikkert er forventelig nu, men jeg fandt den ikke :-S

Hvad siger I til forslaget? Er der andre end mig, som synes, at det kunne være en god idé?

Og er der nogen, som kunne have lyst til at lave sådan en liste som hjælp for os andre? :-)

Hvis ikke en artikel, så måske et månedligt indlæg med en liste over, hvad vi kan finde i næste måned :-)

På forhånd tak :-)

Venlig hilsen Anni


De senest indberettede arter i Naturbasen: