Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. september 2006

Databaseprogram

Mit gamle databaseprogram - Olympus MediaSuite Professional - gør knuder. Når jeg klikker på et billede som thumbnail, får jeg en sort skærm med beskeden om at "der opstod en uventet fejl #13".

En geninstallering hjalp ikke, men undervejs i installeringen fik jeg besked om at der var problemer med kompatibiliten med Windows XP. Jeg mener at fejlen opstod efter en opdatering af XP.

Hvis nogen kender en løsning på problemet, vil jeg blive glad.

Ellers skal jeg på jagt efter et andet program, der kan det samme. I MediaSuite kan man oprette så mange mapper man har lyst til (jeg nåede i al fald ikke over-grænsen) og søge både på billedets navn (eller dele af navnet), samt på fire andre søge ord for hvert enkelt billede i alle mapper samtidig.

Er der nogen, der kender et godt databaseprogram, der kan det samme - eller mere. Jeg er interesseret i at høre om både gratisprogrammer og købeprogrammer.

Mange hilsner

Søren

De senest indberettede arter i Naturbasen: