Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. oktober 2010

Tiltrækker vejreflekser+

Jeg er usikker på om dette er det rette forum, men da jeg synes at spørgsmålet går mere på adfærd end fototeknik, så blev det her.

Jeg fotograferer mange hvepse af forskellige slags, gerne langst vejkanten eller på brakarealerne her ved Juellund. Mange af dem sidder meget gerne i pastinak eller andre skærmplanter. En pastinak, som der næsten altid var "fangst" i, stod lige op ad en reflekspæl af den kendte hvide kommunale type. Den lyse refleks i solsiden.

Måske bare en tilfældighed, men måske andre har oplevet noget lignende. Jeg har set bladhvepse sidde direkte på den lyse refleksplade, og ud over at den refekterer, burde den ikke være særlig interessant.?????

Kommenter også gerne kønsbestemmelse på min tråd i dette forum fra 7. jul. Den er efterhånden kommet langt ned i rækken.

Mvh Bjørn

De senest indberettede arter i Naturbasen: