Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. oktober 2010

Arvet sommerfugle

Hej alle

Jeg kan læse mig til at det ikke er i orden at sælge sommerfugle, eller der i hvert fald er stor modstand ved dette.

Mit navn er Thomas Henriksen, jeg er barn af Hans Henrik Henriksen og min farfar var Hans Jacob Henriksen som har været meget stor sommerfuglesamler og skrevet flere bøger om emnet.

Jeg har selv været på nogle forskellige turer og fanget sommerfugle. Nu står jeg så i den situation at min farfar for nogle år tilbage gik bort, og min far overtog samlingen. Min far blev desværre meget syg og er derfor nu heller ikke blandt os længere, men nu kommer så mit spørgsmål.

Jeg har arvet mange mange kasser med sommerfugle, og ærlig talt har jeg ikke plads til dem og ved at de ikke kan opbevares i en fugtig kælder. Jeg ved der er flere kasser med meget sjældende sommerfugle bla. Apollo m.fl. men jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal gøre med dem, når jeg ikke må sælge dem.

Min far og farfar tog ofte til messer i Tyskland hvor de solgt sommerfugle, men da jeg ingen kontakter eller lignende har. Kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad man gør med sådan en kæmpe samling sommerfugle?

Venlig hilsen Thomas Henriksen (barnebar til Hans Jacob Henriksen)

De senest indberettede arter i Naturbasen: