Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. oktober 2010

Luis Rey og dinosaurerne.

Spansk-mexikanske Luis Rey er en af de mest kendte og benyttede dinosaur illustratorer overhovedet.

Reys streg er kendetegnet ved masser af spræl, farver og detaljer, der på fortryllende vis bringer kræ, der har været uddøde i millioner af år, til live igen.

Luis Rey er en af mine absolutte favoritter blandt dino-illustratørerne. Hans illustrationer kan fange og fastholde børn og barnlige sjæle i alle aldre.

Jeg har aldrig mødt ham, men havde en del korrespondance med ham for en del år siden i forbindelse med en artikel, jeg rodede med. Bladet jeg skrev for, trak dog følehornene til sig, da der kom priser på bordet. Rey er ikke billig.

Tag et kig rundt på hans hjemmeside og nyd billederne. www.luisrey.com/

Jeg faldt lige over et interview med ham fra i sommers, hvor han taler om, hvad der inspirerer ham, hvordan det hele begyndte osv. Krydret med en del billeder af diverse modeller fra hans atelier.

archosaurmusings.wordpress.com...

Jeg kan især godt lide slutningen af interviewet, hvor han bliver spurgt om, hvad der er det vigtigste ved gode illustrationer. Kunne ikke være mere enig. ;-)

Mvh Michael


De senest indberettede arter i Naturbasen: