Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. oktober 2010

Hvorfor er folk imod ræve?

De sidste 5 års tid har vi ikke haft ræve i Virum og omegn, efter skab udryddede de stakler. Mit hjerte hoppede derfor en ekstra gang, da jeg i sidste uge så en stor flot ræv i min have. Selv er jeg begejstret for, at de er vendt tilbage - men indrømmet: jeg vil helst ikke have dem i haven grundet min lille hund. Jeg har hørt fra andre, at de også har set ræve i nabolaget. Og i nat hørte jeg 2 "skrige" til hinanden.

Indtil videre er jeg den eneste, der har hilst dem velkommen. Selv på Lyngby-Taarbæk kommunes hjemmeside, står der, at hvis man er generet af ræve, kan man ringe efter en jæger og få den skudt - HELE ÅRET RUNDT!

Med fare for at få en masse katteejere på nakken, så vil jeg hellere slippe af med de uønskede katte i min have frem for ræven (naturligvis ikke ved at få dem skudt). Hvilken skade gør rævene?

Hilsner

Charlotte

De senest indberettede arter i Naturbasen: