Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. oktober 2010

ØrneID søges - om muligt

Var i tirsdags - 19. oktober - i Lille Vildmose og gik ud til det nye Rovfugleobservations-hus, der er opført vest for Høstemarke Skov. Forrygende faciliteter, Aage V. Jensens Fonde stiller til rådighed for vi gæster (y) (y) (y).

Efter at have iagttaget Kongeørn over skoven (den trak væk ud bag skoven), fløj der pludseligt "noget ørneværk" ud fra den fjerneste skovkant og tog et par runder i ikke særlig stor højde. Efter at have kigget i kikkerten fandt jeg febrisk kameraet frem, og med de "sølle" 200 mm brændvidde jeg disponerer over, ER det vanskeligt at få tip-top fuglefotos.

Anyway, jeg har tidligere her på forummet set overraskende klare resultater af forespørgsler på fotos, der vel næppe var meget bedre end de dårligheder, jeg nu benytter som forlæg for et spørgsmål:

Hvilken ørn er det på billederne?? Kan det siges med sikkerhed? Valget står efter min klare overbevisning mellem Kongeørn og Havørn, der begge opholder sig i området.

Mvh Lars Jørgen


Foto: LJG

De senest indberettede arter i Naturbasen: