Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. december 2010

Hvilken fugl?

De her fugle flyver rundt omkring mit hus og siger skrattende lyde.. de er sikkert helt almindelige, men det irriterer mig at jeg ikke ved hvad det er for nogle og jeg har kigget et online fugleleksikon igennem hele to gange nu uden at finde arten (måske er jeg bare blind)

Det er et ret dårligt billede, men den var langt væk og jeg måtte zoome 48 gange for at få detaljerne med.. Den er ligesom "grå" på ryggen og lidt plettet foran, med et lille orange næb. Siger det jer noget? Er ikke god til fugleidentifikation, men jeg synes det er spændende, så bær over med at det sikkert er en fugl jeg burde kende navnet på :P

I kan se billedet her: img525.imageshack.us...img1685k.jpg

Som en bonus får I også lige denne her, selvom jeg har identificeret den som en baby-tårnfalk, men jeg synes sgu den er så sød: img401.imageshack.us...fuglen.jpg

De senest indberettede arter i Naturbasen: