Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. oktober 2006

Beretning fra trækstedet ;-)

Som barselsorlovsramt kommer jeg sjældent langt væk på fugletur, for jeg passer altså børn. Dagens morgentur gik til bakken på Søvej i Feldballe for at se, om der kom lidt duer. Det gjorde der - 2300 ringbasser, en 3-400 alliker og 3 hedelærker var såmænd meget fint. Mads Lomholt var med, men da trækket klingede lidt af ved 9-tiden, fortrak vi til hjemlige gemakker i staden.

Lidt over 10 skulle Marie sove i barnevogn, så jeg tog vogn, skop og kikkert med ned på græsplænen, hvor der straks kom en dværgfalk og en blå kærhøg drønende. Jeg ringede til Mads, som straks kom storkende, og vi begyndte at scanne himlen for rovtøj.

Vi blev ved til kl. 13, hvor begge unger krævede underholdning, og dagens total (for en indlandslokalitet) nåede astronomiske 22 røde glenter, heraf 17 i flok, 5 blå kærhøge, 21 spurvehøge, 20 musvåger, 1 vandrefalk, 2 dværgfalke og 2 tårnfalke. Det var dæleme sjovt, og nu venter vi spændt på, hvad morgendagens børnepasning giver. Marie er efterhånden blevet vores obs-maskot, idet hun i går gav 3 blå kærhøge på en halv time :-).

mange hilsner

DD

De senest indberettede arter i Naturbasen: