Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. januar 2011

Juletræsproduktion og EU-tilskud

Hej

Hvordan er dete egentligt med juletræsproduktionen herhjemme og hvad indeholder tilskuddet egentligt. Jeg fornemmer at der er en hvis fortjeneste i det hos pågældende ejere af de der monolandskaber med jueltræer. Efterspørglsen er stor, og set i forhold øko-træerne, så er det noget af et artsfattigt kulturbeplanting,- heller ikke fordi at økotræerne byder på høj artsdiversitet, men alligevel. Jeg spørger i forhold til at jeg synes det er en voksende tendens, ihvertfald når jeg bevæger mig omkring det sandede jylland. Men særligt er det med interesse i sprøjtegiftsproblematikken kontra de sandede jorde. Jeg synes det er forrykt, og hvor kunne man dog ønske brakjord eller en landskabsfredning istedet. Et sidste spørgsmål lyder også på at var det ikke meningen af det skulle være til offentligt skue at vi kunne se hvad bønderne egentligt fik af tilskud fra EU, hver især? Det gik vidst lidt i stå, ikke sandt?

mvh Danny

De senest indberettede arter i Naturbasen: