Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. januar 2011

Er det bare mig eller ?

Sad i dag og studerede den forholdsvis nye side Naturstyrelsen har fået, og troede faktisk at organet var en slags organ for naturens bevarelse i Danmark, og det ser da også flot ud.

Ved lidt gennemlæsning så læser jeg at det sidste nye i det omstridte projekt ved Østerild, hvor støjgrænserne ifg. reglerne vil blive overskredet, er at man nu har fremsat lovforslag om ekspropriation af allerede producerende møller i området, hvilket skal sikre støjkravene overholdes samlet set (og muliggøre opførelsen af kæmpemøllerne) det virker noget lusket.

Man kan også læse at undersøgelser viser, at muslingedyrkning er rigtig godt for vandmiljøet, da dyrene jo som vi alle vidste i forvejen filtrerer rigtig mange uønskede stoffer fra vandet, hvordan kan man så tillade muslingeskrab i belastede områder som Limfjorden, eller måske nærmere tillade det overhovedet.

tredie ting jeg indtil nu undrer mig over, er vor miljøministers plan for drikkevand af høj kvalitet, der skulle være ikke mindre end 31 initativer, hvoraf de "vigtigste" er listet på linket, jeg mangler at kunne se hvor landbrugets pestidsidforbrug nævnes fjernet fra boringerne, til gengæld ønskes der en åbning for rensning af vandet for uønskede stoffer, det virker også skummelt for mig at se.

sidst men ikke mindst forventede jeg faktisk at kunne læse lidt om Danmarks vilje til at gennemføre den fastsatte vandmiljøplan, der nu er omkring 1,5 år forsinket, med det resultat at vi er ved at blive slæbt for retten i EU, tilsyneladende står der ikke et ord.

Er det bare mig der er negativ, eller er siden et propaganda nummer, for at få os til at tro der ikke er nogen ko på isen.


De senest indberettede arter i Naturbasen: