Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. marts 2011

Hvad er dette for et dyr?

Hej.

Jeg har fundet denne larve/orm (3-4 mm lang) i mit køkken. En i torsdags på køkkenbordet. Gjorde alt rent. En igen i lørdags. Gjorde alt rent igen. Og endnu en i dag (et andet sted på mit køkkenbord). I den del af køkkenbordet står ingen mad. Der er et overskab, hvor jeg opbevarer kaffe, the, pasta, ris etc. Men det gjorde jeg rent i torsdags og fandt ingen larver. Smed dog alt maden ud. Og købte nyt. Jeg har nogle små kufferter med papirer i. En ovn. Og underskabe med gryder etc. i den del af køkkenet. Og et ovenvindue.

Er der nogen der ved, hvilket dyr det er? Og hvad jeg kan gøre for at komme af med det :0)

Umiddelbart kunne jeg ikke se noget hoved etc. Den er bare brun (ensfarvet). Men den jeg fandt i dag - havde en lille ''hale'' (det er også den jeg har taget et billede).

På forhånd tak!

Venligst Lone Holm


Foto: Lone Holm

De senest indberettede arter i Naturbasen: