Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. marts 2011

Hvordan tæller man fugle i flokke med tusinde..

Var i dag på mandø og så tusindevis af bramgæs på markerne 4-5 steder... Jeg har før talt op i mindre flokke, men når man står med så store flokke og de sidder tæt på marken, og man p.g.a. landskabet ikke kan se alle på en gang, hvordan tæller/bedømmer man så sådan en flok, for at nå at tælle dem var for mig håbløst.. de flyttede sig jo hele tiden.. .-)

Svært at lægge en obs ind når man ikke kan vurdere om der er 3000 i hver flok eller 7000 eller flere.. laver man kvadrater på marken i hovedet med 100 gæs i hver og ganger op eller hvad gør i andre ..

Jeg kan desværre ikke sige om jeg har set 5000 eller 20000 gæs ialt i dag, nogle af flokkene kan jo også have flyttet sig og være de samme jeg så er stødt på et andet sted senere.. skal man så undlade obsen eller ?

mvh

Torben

De senest indberettede arter i Naturbasen: