Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. april 2011

Nymindegab og Blåbjerg Klitplantage

Hej med jer!

Denne gang er jeg på banen med en forespørgsel om området omkring Nymindegab og Blåbjerg Klitplantage.

Jeg er med til at arrangere årets store felttur for biologistuderende ved Aarhus Universitet og turen går i år til Nymindegab.

Jeg har set og læst Naturstyrelsens foldere om området, så jeg er mere på jagt efter folk der har personlig erfaring med området. Turen er arrangeret så der er plads til 60 deltagere, så interessefelterne spænder vidt.

Vi skal bo på Vestborg som ses i den vestlige del af området med løvskov. Det er derfra vores ture kommer til at starte.

På Naturstyrelsens kort (www.naturstyrelsen.dk...45blaabjrkort2.gif) er der en del arealer vest for Gammel Gab. I signaturforklaringen hedder de bare "andre arealer." Er der nogen der ved hvad det er for nogle arealer?

Hvor skal man gå hen for at få det mest spændende planteliv? Padder? Fugle?

Jeg håber at få nogle gode bud, så vi kan tilrettelægge så god en tur som muligt!

På forhånd tak.

Mvh Emil

De senest indberettede arter i Naturbasen: