Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. maj 2011

Kongeørn omkring Almind / Hald sø

I lørdags var jeg på vej til Vejle fra Løvel(Viborg) og på Vejle vejen mellem Almind og Lysgård, det eneste sted hvor der står nogle høje grantræer på begge sider af vejen, ser jeg en stor rovfugl svævende i rimlig lav højde. Jeg har desværre ikke mit kamera med mig, men efter at have studeret billeder i galleriet på fugle og natur, kan jeg kun få det til at passe med en ung kongeørn.

Jeg har skrevet til naturskolen for at høre om de har fået observationer om fuglen. Det havde de dog ikke, men mente heller ikke det var usandsynligt med en kongeørn i området.

Grunden til at jeg skriver her, er at der måske er nogle som bor og færdes i området, som havde set den.

Jeg kunne godt tænke mig at få bekræftet det jeg har set og måske en kunne tage nogle gode billeder?

Hilsen

Thorbjørn Simmelhag

De senest indberettede arter i Naturbasen: