Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. maj 2011

Høg

I går d. 9.5. så jeg en høg, men jeg er i tvivl, om det er en blå kærhøg eller en hedehøg.

Jeg så den ved 12-tiden ved marken ved Salvadparken ved Roskilde Fjord og A6, hvor den fløj og søgte føde over marken.

Den var næsten hvid på oversiden - også på vingerne, der var kantet af et bredt sort stykke på "fingrene" (ved ikke, hvad det hedder korrekt). På undersiden så den lysegrå ud både på krop og vinger. Også på undersiden af vingerne var den yderste kant sort. Hovedet så lidt rødbrunt ud.

Egentlig lagde jeg mærke til den, fordi vingernes farve og den måde, den fløj op på, lige da jeg så den, virkede vibe-agtigt. Og den var et sted, hvor der af og til er viber.

Jeg har selvfølgelig set lidt på billederne af begge slags og synes, at på vingernes farve/tegning ligner det mest en hedehøg, men når vingerne har den rette farve, så har hovedet en forkert farve...

Kan I hjælpe?

Mvh

Winnie

De senest indberettede arter i Naturbasen: