Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. maj 2011

Første udpegning at habitatområder

Hej Folkens

I forbindelse med en eksamensopgave, som jeg er i gang med at skrive, skal jeg redegøre for arbejdet med implementeringen af habitatdirektivet i Danmark. Lovstoffet har jeg stort set været igennem, og nu er jeg kommet til arbejdet med at udpege natura-2000 områder og det er straks sværere at finde ud af.

Jeg ved at der har været en masse bøvl med den proces og at der er blevet kortlagt områder i flere omgange. Desværre kan jeg ikke finde nogen beskrivelser eller opsummeringer af denne proces, så jeg har svært ved at danne mig et overblik hvad der er foregået og hvordan.

Der er masser af informationer ude på nettet om de nye naturplaner, hvordan de skal udarbejdes og hvad de skal indeholde.

Men det jeg rigtig gerne vil vide kan jeg ikke finde noget om... Så nu prøver jeg at stille spørgsmålene her, så håber jeg at der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning.

- Hvornår blev de første habitatområder udpeget(som følge af habitatdirektivet)?

- Hvem stod for den første kortlægning og udpegning?

- På hvilket grundlag blev områderne udpeget?/ Hvilke undersøgelser lå til grund for udpegningen?

Svar modtages med stor tak! Dokumentation ligeså!


De senest indberettede arter i Naturbasen: