Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

31. maj 2011

Hvilken skrigeørn fra Molslab?

Da fronten passerede ved 12-tiden i dag, nævnte jeg for vores skovfoged på Molslab, at det var returvejr, hvorefter vi lige kiggede op ude på gårdspladsen. Højt, højt oppe fik jeg øje på en svævende rovfugl, som jeg straks dømte skrigeørn på - endda uden kikkert! I kikkerten kunne jeg ikke erkende andet end et tilsyneladende lidt lysere hoved, og at fuglen virkede lille. Derfor hentede jeg kameraet inde i køkkenet og fyrede en håndfuld billeder, mens kræet gled direkte mod syd i stor højde og mod hvide skyer.

Det er jo røv og nøgler for at sige det mildt, men derfor må man jo godt fantasere. Der var intet tidspunkt, hvor jeg var i nærheden af at tænke stor skrigeørn, men jeg kunne ikke se nogen som helst dragtkarakterer i det elendige lys.

Så indtil andet er virkelig bevist, er det altså en sp. Men begrundede bud modtages da med allerstørste taksigelser :-)


Foto: Morten DD Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: