Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. juni 2011

Helt oppe at køre.

Hvis jeg var Morten dd, ville jeg havde smidt mig ned på græsplænen og råbt yes yes.

Hvorfor så det, jov nu har jeg boet her i tarp i 3½ år i et nyt byggeri, og de sidste 2½ år har jeg gået rundt og ledt og ledt, for der må havde været nogle der havde sat skilte op hvor der stod fugle fri zone, men nej jeg fandt ingen skildte, men nu når hækken er begyndt at vokse op er der også begyndt at komme fugle til mit foderebrædt, var ellers lige ved at opgive, så inden for den sidste månede har jeg set solsorte i haven og stære og ringduer og blåmejlse og gulspurv og gråspurve og hvid hvipstjert, men idag kunne jeg side ude på teressen kun 10-20m fra foderhusset og den blev flittigt besøgt af gulspurve, ja sammentider af to på en gang, det var bare så fedt, men jeg fik kun billedet af dem en af gangensom jeg her vil dukomonterer for jer, så esbjerg n = tarp er ikke så fugle dødt som jeg trode.

Se ham her, taget med sony alpha 350 med 300m konicaminolta objetiv omkring kl 10 i dag.


Foto: Torben Bach

De senest indberettede arter i Naturbasen: