Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. juni 2011

Krage unge

Hjælp hjælp hjælp..

Sidste år faldt en krage unge ud fra sin rede på en græsplæne nær vores bolig. Min mor og jeg fodrede den og forældrene mens den var på jorden. En dag var den kommet op i træet igen. Vi mistænker at en anden dyreven har fået den sat der op. Nå men den overlevede så..

Siden da har vi fodret forældrene og et andet krage par der bor nogle træer væk med Frolic (hunde mad/godbidder) når vi har luftet hundene og har fået en lidt tæt bånd til disse to krage par.

Ulykken er så sket igen. En unge fra det andet par er røget ned fra reden og kan ikke flyve. Det er umuligt at få den i reden igen da træet ca er 8 etager højt (sikkert en overdrivelse). Vi har prøvet at sætte den op på den nærmeste gren men den falder/flakse ned igen. Der luftes rigtig mange frie hunde på plænen så vi besluttede os at tage den med...

Vi bor i en andelslejlighed med altan og det er der den befinder sig nu. Vi har sat en transport kasse ud på altanen som den kan sidde i.

Nogen der har erfarring med dette?

Ungen er som sagt ikke flyve klar - men vi har lidt problemer med at få den til at spise..

Kunne rigtig godt tænkte mig at høre om nogen har nogle gode råd- hurtigst muligt :)

På Forhånd Tak

Louise

De senest indberettede arter i Naturbasen: