Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. juni 2011

Efterlysning: Videoklip til Bidt af Naturen

Videoklip efterlyses til Bidt af Naturen, vol. 2

Efterlysning: Det er ingen hemmelighed, at jeg er stærkt inspireret af svenskernes Midt i Naturen, når jeg til efterårets afsnit af Bidt af Naturen søger ”seernes egne video-/filmklip til en 5 minutters blok midt i programmet. Vi satser på at vise en lille håndfuld klip hver gang, hvor jeg speaker hen over, og til de fotografer, der får vist et klip, er der naturligvis en lille, eksklusiv præmie af en slags. (Naturens svar på en Ramasjang t-shirt!).

Alt kan sendes ind. Hvis det har med natur at gøre, selvfølgelig! Det kan være fulde admiraler på nedfaldsfrugt, en spurvehøg i haven, rådyr, en rotte på foderbrættet, guldsmede, fugle, store gedehamse. Der er ingen grænser, bare det er aktuelt! Send jeres indslag til bidtafnaturen@dr.dk, og da vi allerede går i gang i begyndelsen af august, har vi faktisk lidt travlt. Så please!

Ydermere… så er vi på jagt efter forslag til ugens natur-gadget. Hver eneste uge laver vi et minut eller tre om en smart opfindelse, der enten gavner naturen eller gør det lettere at studere den. Det kan være et bi-hotel eller malaisefælden – så er principperne ligesom slået fast. Så har I fundet på noget smart, og vil I gerne vise det frem, er det også bare om at sende en mail.

Under alle omstændigheder kan man også altid fange os på facebook: www.facebook.com/bidtafnaturen

mange hilsner og på forhånd tak

DD



Foto: Morten DD Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: