Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. juni 2011

Svaler, adfærd??

Hej!

Jeg har et spørgsmål vedr. Svaler (bysvaler). De byggede sidste år lige over vores hoveddør, som medførte svineri på trappen, så kom de igen i år, jeg ville så ikke have de byggede samme sted, så jeg hang noget staniol op på det tidligere byggested, i håb om at de ville bygge et stykke ved siden af, det tog lidt tid, da de helt sikker blev forvirret over min handling, men så valgte de at bygge, som jeg håbede ved siden af over vores vindue i stedet, det blev så lidt senere, så jeg tror reden blev forsinket, så kommer spørgsmålet," kan der være flere en et par der bygger på samme rede??? " det oplevede jeg, 4 svaler bygger på sammen rede, den er nu med æg, og pludselig bliver der bygget ekstra reder, omkring den første, i skrivende stund 24-06-2011, det er jo lidt sent, men det går måske da de jo får flere kuld. Kan det tænkes, at de ekstra reder kommer, fordi de var flere om at bygge den første??

Mvh.

bertram


Foto: Bertram Lange

De senest indberettede arter i Naturbasen: