Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. juli 2011

Hjælp søges til svag rørhønekylling

Min mand fandt denne fugl udenfor for lidt siden. Kæmpe lange grønne ben - jeg går ud fra det er en grønbenet rørhøne, selv om vi aldrig har set dem i vores sø, men de er jo også sky.

Jeg har tjekket den for sår, og den har lidt på den ene vinge, men ellers kan jeg ikke se noget. Den er afkræftet, men reagerer. Den var helt kold, så jeg tænker at det måske er medvirkende til at den er så rolig. Jeg vil tro at det er en af kattene der har taget den med hjem, for den nærmeste sø ligger 150 m væk.

Vi har sat den under varmelampe. Hvad kan vi mere gøre? Hvad kan vi give den at spise? Vi har hvede, majs og undulatblanding, men skal den have grønt eller insekter?

Det er jo slet ikke sikkert den lille fyr overlever til i morgen, men vi vil da give den en chance. Gode råd modtages med stor tak.


Foto: Tanja Pedersen

De senest indberettede arter i Naturbasen: