Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

18. juli 2011

Bille fra Bornholm (Måske han og hun?)

Hejsa :)

Efter længere tids fokus på musikken, tog min kæreste og jeg en tur til Bornholm for at opleve den skønne og fantastiske Ø.

Vi kom hjem igår og vejret havde desværre ikke været med os hele vejen, men vi fik da oplevet en del forskellige seværdigheder og områder.

Vi var bl.a et smut "nede" i Sandvig ( vi havde hytte nær Hammershus ) og besøge min famile som også var og stadig er på øen.

Her mødte vi denne spøjse hornbille.

Det skal lige siges at vi har ude og gå en tur nær nogle gamle stenbrud, og området kan samlignes en smule med Blåskinsdalen i dets facon og klippevæge osv.

Jeg beklager kvaliteten på billederne, men mit camera har den med at fange fokus på andet end det jeg egentlig vil have det til, hehe. Men man lærer jo;)

Men hvad er det her for en sjov sag? Og da jeg havde den på hånden tænkte jeg, uden at lyde alt for barbarisk, at halvdelen at billens hovede måtte være forsvundet ( jeg tænkte det kun i et splitsekund, men sagde det ikke højt haha) for det kunne det virkelig godt ligne.

Den anden bille, som vi tænkte måtte være hunnen på grund af det lidt mere neutrale udseende , havde også et horn og ----hele----hovedet.... Hehe, beklager, jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere mig.

Men prøv at se billedet, og de kommende billeder.

Jeg kender ikke til biller, og jeg aner ikke om denne er meget almindelig, men jeg er ret sikker på at jeg aldrig har set den før og har været på Bornholm en del gange efterhånden.


Foto: En sjov lille sag

De senest indberettede arter i Naturbasen: