Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. august 2011

Sortmejse fundet..

God dag!

Tidligere i dag fandt mine forældre og jeg en sortmejse unge sidde uden foran vores bagdør ud til vores skov. Vi besluttede os for at lade naturen gå sin gang og ikke tænke mere på det.

For 30min. siden ville jeg lukke døren ud bag til skoven fordi det trak igennem hele huset, og midt på gulvet i vores kældersvaske hus, sad ungen. Den havde formået at snige sig ind igennem den svævre sprække og havde sat sig i vores hundsmadsskål (komisk ?)

Jeg kunne ikke nænne at sætte den udenfor og har nu taget den ind i en lillevarm boks med varme-leme, bygget en lillerede af køkkenrulle og lidt vat, sat en bitte skål med minimal vand og sat nogle små melorm ned i en lille beholder.

Den har næsten fuld-fjerdragt, næsten som i at den stadig er meget pjusket i det.

What to do?

Jeg kan ikke nænne at aflive den fordi jeg er meget dyr-kær!

Har hund, Grønd Vandagame og ja, nu en Sortmejse til at bo inde på min værelse...

De senest indberettede arter i Naturbasen: