Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. august 2011

Dobbeltmoral?

Dyret på billedet sad søndag i min garage.Den var meget sløv,og jeg nåede at tage kameraet inden den luskede over i et hjørne, inde under et bord.

Kommunen har tilsyneladende været i kloakken og lagt gift, og der er set flere rotter i fuld dagslys i området.

Det var tydeligt at "min" rotte havde fået gift,og den har sikkert levet ret længe inden den døde.Jeg brød mig ikke om at rage efter den, så jeg kunne slå den ihjel,men besluttede at kontakte kommunens rottefænger mandag morgen.

Den var død om morgenen,så jeg klarede selv at fjerne den.

Så er det at jeg har gået og tænkt på, at der er noget der ikke stemmer!

I andre sammenhænge kan man rasende let blive anklaget for dyremishandling,og der er gået Walt Disney i rigtig mange ting.

Hvordan kan man så give dyr gift,som de er længe om at dø af? En rotte er vel et dyr,selvom vi ikke kan lide den!?

Hvordan kan vi tillade os at pine dyr,bare fordi de er skadedyr.

Findes der virkelig ikke andre og mindre pinefulde måder,at udrydde dem på.

Hvordan kan Søren Rye få en bøde for at rykke hovedet af en due,når det er ok at pine rotter?

Ja, I kender jo selv mange af de regler og forbud der er på område.

Kan vi være den dobbeltmoral bekendt?


Foto: Sv.O.

De senest indberettede arter i Naturbasen: